3 Mart 2014 Pazartesi

SUCUKLU YUMURTA !!!


Yok bu sefer öğrenci değilim fakat çiçeğimi burnuma takmışım,  yeni gelinim .

Yeni gelinim ya; mutfağımda her türlü donanım, mutfak gereçleri var artık .
Dilediğim gibi yemek, pasta, kek, börek vs. yapabilirim.
Çok da hevesliyim. Acemilik dönemimden çıkmışım, çıraktan halliceyim; azimliyim usta olucam mutfak konusunda !!!!

Pazar sabahları kahvaltı hazırlamayı çok seviyorum. Hatta baş işim diyebilirim.
Eşim de o zamanlar Çocuklar Duymasın'daki Haluk gibi kahvaltıda illa  sucuklu yumurta yemek istiyor.

Yine böyle bir pazar sabahı kalkıp özene bezene kahvaltı hazırlıyorum, sıra sucuk pişirmeye geliyor.
Birilerinden duymuşum; sucuğu kendi yağı ile pişirmek gerekirmiş. Bunun için tavada sucuk pişerken bir miktar su konmalıymış. Su buharlaşınca sucuk kendi yağını bırakırmış ve daha lezzetli olurmuş pişen sucuklar.

Duydum ya hemen denemem lazım. Sucukları tavaya koyup biraz su ile kızartmaya başlıyorum.
Fakat bir kaç dakika sonra tavadaki su gözüme az geliyor ve ben sucukların içine, kızgın tavaya biraz daha su ekliyorum !!!!!

O da ne ?????

Tava alev alıyor, ağzından alevler çıkaran bir ejderhaya dönüşüyor. Cosssss diye de bir ses çıkıyor. Panik halde, tavayı sapından alıp lavaboya musluğun altına atıyorum. Fakat nasıl bir alevse tavanın sapı, haliyle ellerim yanıyor. O arada alevlerden biri, tezgahın üzerinde duran mutfak havlusuna sıçrıyor. Derken onu fark ediyorum. Gözüme su dolu sürahi ilişiyor. Hemen üzerine sürahideki suyu boşaltıyorum.

Yangın, sel gibi şeylerden çok korkarım. İnsan ne olduğunu anlamadan ilerlerler çünkü.
O gün biraz daha korkak ve yavaş hareket etseydim, ciddi bir yangın çıkabilirdi evde.
Şimdi anıya da dönüşşse yaşadıklarım, mutfakta çok dikkatli olmak gerek.

Sonra ne mi yaptık? Eşim gürültüye uyandı. Beni sakinleştirdi. Tabii yeni evliyiz ya ondan sakinleştirdi. Şimdi olsa " Özlem sen de dikkat et biraz, amma sakarsın" falan derdi eminim  ... evlilikler eskiyince böyle oluyor ya o bakımdan ...
Tavayı çöpe attık.

Uzunca bir süre sucuklu yumurta yemedim yiyemedim ...
Cidden !!!!

8 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Uff. Ben paniklerdim doğrusu. Allah korumuş. Sucuklu yumurtayı ben hala beceremem. ya sucuklarını kuruturum ya da yumurtalar gerektiği kadar pişmeden alırım ateşten :(( Pek sık yapmadığımdan herhalde.

laleninbahcesi dedi ki...

valla ben tavadaki sucuklu yumurtayı görünce koşup geldima ma sonu hüsranmış:))

Mutfak aslında bildiğin saatli bomba Özlemcim.

minik dedi ki...

ama sucuklu yumurtaya bayılırım beeeennnn

Allah beterinden korusun sizi :(

sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Herkesin bir hikayesi vardır eminim, e benimde var, Özlem im, sen ben södürecem derken bizim mutfakta da perde saniyede tutşmuştu.

Geçmiş olsun.

Amman diyen anne

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Şimdi gülerek okuduğumuz bu anı vaktiyle kimbilir sizi ne kadar korkuttu.
Bu arada sucuklu yumurta çok severim :)

MAVİANNE dedi ki...

çok çok geçmiş olsun
ucuz atlatmışsın canım
ama sucuklu yumurta da yenmez mi :))
sevgiler

rana sultan dedi ki...

Offf sucuklu yumurta cok guzel.

hüznün tadı dedi ki...

Tava tutuşmasını herkes yaşamıştır sanıyorum. Ben senin gibi soğukkanlı olamadım tava tutuşunca. Çığlık çığlığa tavayı daire kapısını açıp apartman holüne koydum:)) Neyse ki eşim yetişip söndürdü.